Zwemmen met de dolfijnen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Emily - WaarBenJij.nu Zwemmen met de dolfijnen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Emily - WaarBenJij.nu

Zwemmen met de dolfijnen

Door: Yoeri

Blijf op de hoogte en volg Emily

14 Juli 2011 | Mexico, Playa del Carmen

Na een lekker weekend Belgie zijn we maandag met een grote, volle koffer richting Mexico gegaan. Beter te veel mee dan te weinig dit keer. Ruim op tijd vertrokken dus so far, so good. Bij Schiphol aangekomen nog een klein tegenvallertje maar dat mag de pret niet drukken. KLM is redelijk strikt, zoals ik eigenlijk al wist van de vorige keren. Kortom max 23 kilo pp is 23 kg pp en ook niet meer in 1 koffer. Ik vond het wel makkelijk om alles in een koffer te stoppen maar wordt nu verzocht om ´even´ bij de Hema een extra koffer te kopen of 100 euro bij te betalen. Toch maar voor het laatste gekozen.

De reis gaat eigenlijk erg goed en Emily heeft ook haar luchtbedje weer snel gevonden en dit keer geen klachten van de stewardessen. Eenmaal aangekomen Emily wat langer wakker gehouden om te voorkomen dat haar ritme helemaal weg is.

Het resort vindt ze echt geweldig en ´s avonds is er een showballet waar ze ademloos naar zit te kijken. Dit leren ze bij Sterre ook ...

De eerste echte dag is Emily niet uit het zwembad te krijgen, even nog kijken bij de kidsclub waar ze glittertekeningen aan maken zijn.

Helemaal leuk voor Emily als daar ook nog een nederlands meisje is waarmee ze later naar het zwembad gaat.

Woensdag zijn we lekker door de winkelstraat gelopen en hebben we ijs gegeten, Emily moet er nog wel aan wennen dat één ijsje per dag hier niet telt. Dat blijft spannend. ;)

De middag hebben we geslapen zodat we ´s avonds lekker de stad in kunnen. De restaurants zijn aan Emily niet besteed. Het duurt te lang en de boterhammen zijn minder lekker als thuis.

Vandaag hebben we de eerste excursie gedaan, ik heb een aantal excursies geboekt en vandaag gestart met de dolfijnen. Wat een verschil met Bali. Het was echt heel leuk en Emily was over-enthousiast. Er was voldoende tijd om ze te aaien wat te eten te geven en te spelen.

Dit keer mocht je ook zelf geen foto´s maken. Achteraf niet zo erg, want het is toch lastig als je weer iemand moet vragen om dat voor je te doen als je in het water ligt. Gelukkig is ook dit maar een klein beetje commercieel. 25 us dollar per foto! Gelukkig, als je ze allemaal neemt is het in de aanbieding voor 159 us dollar... scheelt toch weer.

Na zwemmen kan het badpak aanblijven want Emily wil toch meteen weer zwemmen en dan hoeft ze niet niet om te kleden. Zo gezegd zo gedaan, we gaan niet langs de hotelkamer, ook niet langs het restaurant. Direct met de nieuwe duikbril het water in. Leuk voor de foto is het in ieder geval.

Emily zit nu lekker in de kidsclub te spelen en kan mij achter de computer zien zitten vanaf de tekentafel.

We hebben het in ieder geval goed naar ons zin en het loopt prima.

Oja ik heb hier ook wifi, dus mail kan ik vaak ook op de telefoon lezen.

Emily & Yoeri

• 14 Juli 2011 - 17:53

Vero:

wauw!
    Ziet er goed uit Yoer!
    Wat een leuke kleine meid heb je toch. Volgens mij is 2 weken veel te kort!
    dikke knuf Vero

• 14 Juli 2011 - 18:42

Karin Mark:

Hé, die vissen hebben wij niet op Vinkeveen..... Ziet er heerlijk uit daaro en de zwembril is helemaal gaaf.

• 14 Juli 2011 - 19:01

Mark, Cléo En Noémie:

Emily heeft een badstof dinosaurus gevangen zien we... Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben.
    We volgen jullie belevenissen!

• 14 Juli 2011 - 20:13

Monique:

Superleuk om te lezen en te zien! Zeker met de dolfijnen! Geniet ervan.
    Heb nu TravelenSurf, dus kan ook onbeperkt m'n mail volgen. Leuk dus om je reisverslag te zien.
    Lieve groetjes.

• 14 Juli 2011 - 21:37

Lydia:

Ziet er goed uit... !!!!
    Geniet maar lekker want hier is het nog steeds aan het regenen...we hadden een klein zwembad in de achtertuin.
    Dikke kus voor Emily XXX

• 15 Juli 2011 - 07:18

Trudi:

Wat héérlijk om te horen en zien, dat jullie zo genieten! Liefs en knuffel X

• 15 Juli 2011 - 19:45

Vanessa:

Hi Em en Yoer,

Ziet er goed uit zeg, die foto van jou is ook gaaf met de dolfijn Yoer :-). Emily vermaakt zich goed en zo te zien is poes ook mee :-). Ik ga je site bijhouden, kan ik ook een beetje meegenieten :-). Doe je Emily de groetjes van mij en een dikke knuffel natuurlijk.

• 15 Juli 2011 - 22:23

Jeroen D:

Ziet er erg leuk uit allemaal! Wij lopen met de jongens zo ongeveer alle beschikbare geocaches af in de Costa Blanca ;-) ("we zijn net piraten")
    Nog een goede verdere vakantie gewenst!

Jeroen

• 17 Juli 2011 - 11:48

Loek:

gaaf om al die foto,s te zien .
    ik ben blij dat het zo goed gaat met jullie.
    kon niet eerder reageren ,mijn computer had een probleem.
    veel plezier daar. knuffel .