Chichen-itza, een wereldwonder - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Emily - WaarBenJij.nu Chichen-itza, een wereldwonder - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Emily - WaarBenJij.nu

Chichen-itza, een wereldwonder

Door: Yoeri

Blijf op de hoogte en volg Emily

17 Juli 2011 | Mexico, Mexico-stad

Op de kidsclub is Emily omgetoverd in een poesje, ze gaat helemaal op in haar rol en ik weet niet wat ze hebben gebruikt maar het blijft in ieder geval goed zitten, ook onder de douche en in het zembad. Samen mat Jacky, haar nederlandse vriendinnetje heeft ze het prima naar haar zin.

Dit keer dus geen middagslaapje, maar een pyama party op de kidsclub en door naar de avondshow. Vanzelfsprekend hebben de dames de eerste rij gereserveerd!

´s Ochtend om 5.30 klaar staan als je de vorige avond met Emily naar het dansen heb gekeken is een uitdaging. Gelukkig alles goed genoeg voorbereid dus we zijn bijtijds klaar. Zwemspullen, eten drinken, droge kleren en ga zo maar door alles mee voor een dagje Chichen-itza.

Na een rit van ruim 2 1/2 uur goed aangekomen en van een vrolijke belgische gids de rondleiding gekregen.

Eerst het oude gedeelte, het blijkt dat er met een tussenpoze van 50 jaar door 2 verschillende culteren geleeft is in dit gebied. Het is dan ook veel uitgesterkter als dat ik me had voorgesteld. Op http://en.wikipedia.org/wiki/Chichen_Itza moet ik het nog maar eens nalezen, maar het komt erop neer dat er veel minder mensen geoffert zijn als in de film van Mel Gibson. :) Het is wel heel indrukwekkend om hier rond te lopen tussen al deze imposante gebouwen.

Op de terugweg gaan we zwemmen in een Cenote.
http://www.citypictures.org/data/media/232/Cenote_Dzitnup_Mexico.jpg

Geen foto van gemaakt, maar het lijkt op het linkje hierboven. Lekker koel is het in ieder geval wel. Het meest bijzondere is de lichtval door de opening in de grot, het lijkt wel een schijnwerper in het helder blauwe water.

Zoals bij ieder attractie staat het ook hier helemaal vol met stalletjes meuk. Emily heeft hier een leuk roze jurkje gekregen en kan gelijk met alle buurtkinderen, die nu ook vakantie hebben, op de foto. Mij ging het ook een beetje om een leuke foto, maar dat laatste jongetje was echt volhardend, dus die toch ook maar even op de picture´´gezet.

De nieuwe foto´s staan er weer bij, iedereen nog bedankt voor de leuke berichtjes.

  • 18 Juli 2011 - 07:03

    Marianne:

    Yoer, wat fijn om je reisverhalen weer mee te krijgen en wat hebben jullie het lekker daar zo te zien!!! Emiliy kan haar lol vast niet op met haar vriendinnetjes en de kids-club! Heerlijk voor haar!

    Geniet lekker daaro, geef Emiliy een dikke knuffel en take care!

    Liefs,
    Marianne

  • 18 Juli 2011 - 07:33

    Viool:

    Leuk om Chitchen Iza weer es op foto's te zien. Ooit, in een ver en grijs verleden ben ik daar nog es met Dr. Oetker geweest. Was een hele klim kan ik me nog herinneren. Of was dat omdat ik toen net wat zwaarder was:-)
    Was ook best hoog. ben je erop geweest? Niet dat dat wat toevoegt, maar je hebt er wel enorm mooi uitzicht.
    Geniet ervan. Ik duik maar weer es in m'n pc met uitzicht op een hele grijze R'damse haven. Waar een pijp van 70m op de nominatie staat om om te waaien tegen mijn raam als het nog een keer hard gaat waaien. Als dat nou gebeurt als ik er niet ben zou ik er niet eens zo rouwig om zijn, want dit gebouw is toch wel erg deprimerend.

    Geniet van zonnig Mexico.

    xxx

  • 18 Juli 2011 - 13:32

    Vero:

    Ha Yoer,
    Leuk om weer een verhaaltje te lezen en wat nieuwe foto's te zien.
    Het lijkt me heerlijk daar, het weer is hier vooral erg troosteloos. Woensdag ga ik ook heerlijk op de vakantie, ben bang dat het weer me in de steek laat, maar het zal er niet minder gezellig door zijn. dikke knuf vero

  • 18 Juli 2011 - 18:50

    Maikel En Mirjam:

    Hoi Emily en Yoeri!

    Wat een gave foto's kunnen we weer bewonderen! Het ziet er waanzinnig uit.

    Zeker ook de foto's van het zwemmen met dolfijnen (Danique heeft ook gezwommen met een dolfijn maar die was van plastic ;-) ). En een mooie tour gemaakt naar Chichen-itza.

    We wensen jullie nog heel veel plezier in Mexicooooooooh!!!!!

    Groetjes Maikel, Mirjam, Danique en Vince.

  • 21 Juli 2011 - 08:27

    Nicole:

    Hoi Yoer en Emily,

    Wat leuk om te lezen dat jullie genieten en dat het zo goed met Emily gaat. Ze heeft ook al zoveel reiservaring.
    Wij zijn gisteren terug gekomen uit het zonnige Zuid-Frankrijk. De wasmachine staat aan en het regent! Dus we zijn echt weer thuis!!
    Geniet van de laatste dagen in het lekkere Mexico.

    Liefs, Nicole x

  • 21 Juli 2011 - 14:19

    Pamela:

    He Yoer,

    Ik wist helemaal niet van je resiverslagen af, hoorde het van Femke.
    Super, joh! Je schrijft nog leuk ook (zeker voor een man.....)

    Geniet nog maar even van je guacamole en tequila, als je terugkomt staat er stampot op het programma.
    Het is hier herfst.

    Kus aan Emiel!
    Pameel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Emily

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 28356

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 14 Mei 2018

Op pad

11 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Mexico, zon, zee en burrito 's

02 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Azie, here we come again!

08 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Horen, Zien en Reizen! Maleisie 2009

Landen bezocht: