Er op uit - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Emily - WaarBenJij.nu Er op uit - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Emily - WaarBenJij.nu

Er op uit

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

22 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Vanmorgen zijn we om 9.00 met de opdringerige taximan van het hotel naar een voorstelling gereden van een traditionele Barong en kris dans. Stipt 9.30 kwamen we binnen rollen, het begon toen ook. Onze driver had weinig rij ervaring helaas ondanks zijn blijven aanbieden van zijn chauffeurskunsten, mijn hemel. Alsof we zijn 5e les waren (hee deze zin heb ik volgens mij vorig jaar ook geschreven met een taxi ervaring). Maar goed, we waren er. De hele tribune zat vol met moslima's. vast een paar bussen uit Java. En de hoofden zijn het eerste kwartier helaas alleen onze kant uit gegaan. Lekker. En natuurlijk moest de mannelijke buurman (een van de weinigen) met mij uitgebreid op de foto. Lekker wegrennen ook op zo'n tribune tijdens zo'n dans......haha.
Yoer had het geloof ik al na 10 minuten bekeken, schreeuwerige muziek en weinig voortgang in de dans. Maar ik vond dat het hoorde bij ons Bali bezoek. En Emily vond het leuk om te zien! Af en toe de wat enge dingen een beetje anders uitleggen, maar het uur was goed te doen.

Na dit uur hebben we ons laten afzetten bij het Bali bird park. Het was een heerlijke dag hiervoor,niet te heet en wat wind. We hebben een 3D film gezien, een korte vogelvliegshow en daarna op de foto met 2 hoofdrolspelers. In het restaurant nog met een kaketoe en nog een vogel vastgelegd. En als laatste het voeren van de pelikanen aanschouwd. Wat een enorme grote beesten waren dit, leuk en indrukwekkend. Ze liepen echt los voor onze voeten met die enorme wapper flapper bekken te springen naar visjes. Geinig. Als afsluiter nog even het naastgelegen reptielpark in. Altijd een hoogtepunt als we mogen knuffelen en slepen met varanen en schildpadden (helaas geen slangen dit keer en de krokodillen waren niet aaibaar genoeg haha). Maar leuke foto's gemaakt!

Toen waren we wel moe. De 'chauffeur' heeft ons sfgezet bij ons hotel. Yoers ouders zouden deze dag nog in Ubud zijn en we hadden afgesproken dat we rond 15.00 terug zouden zijn. We kwamen ze ook toevallig direct voor de deur tegen toen we aankwamen. Gezellig nog even wat gedronken en toen met Emily en Yoer nog een korte plons in het zwembad gedaan. Het ging nog even regenen, maar ach we waren toch al nat.

Daarna met zijn allen bij restaurant The Pont lekker gegeten op een prachtige plek aan rijstvelden en een mooi lotusmeer. Echt adembenemend. Een mooie afsluiter.

Emily ligt nu compleet uitgeput in bed en Yoer bewaakt het fort met een kreteksigaret en een Bintang bier. Morgen kunnen we helaas niet meer blijven omdat onze kamer al is verhuurd. Het is weer weekend en we hebben net al wat gezocht, maar veel weer vol, zucht. Komt vast goed. We zien het morgen wel. Misschien nog een spa'tje en een crematieceremonie bijwonen. Ik had ook nog graag gefietst, maar de dagen vliegen om...

Trusten