Genieten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Emily - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Emily - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

28 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Na het ontbijt ging Yoer met Emily het zwembad in. Ik kon heerlijk even in mijn eentje winkelen.....
Lekker rondgestruind en overal een praatje gemaakt. Wat een mooie winkels hier zeg, echt supersmaakvol en alles wil je wel hebben. Alleen de winkels zijn al mooi, naast wat ze verkopen. Tuurlijk duur, hier komen veel expats en modellen schijnt.
Echt ontzettend leuke kinderwinkels, leuke armbandjes en haarspeldjes gekocht en 2 mooie kaarten voor Hollandse prijzen. Een lieve jurk gespot voor Emily. Vanavond met de family maar eens kijken.

Toen ik 2 uur later terugkwam, lag Yoer met Emily schoongedouched in bed uit te rusten. Ik ben er maar naast gedoken, wilde Emily tenminste slapen. Ik heb mijn boek kunnen uitlezen. Ik realiseerde me dat het wel een beetje zonde was van het weer, dus ben nog even op het balkon gaan zitten voor het eind van mijn boek.

Toen iedereen wakker was met zijn allen een winkelrondje gemaakt en inderdaad de leuk jurk gekocht (ik beken, de zoveelste). Op de gok, want ons draakie weigert te passen. Verder nog wat leuke kleding voor mezelf gevonden.

We hadden om 18.00 uur besproken bij de Italiaan voor de deur. Eerst maar eens met Emily het kikkerspel gespeeld. Ik heb voor deze vakantie een heel klein spelletje gekocht wat je kan opwinden. Dan draait een schijfje met kikkers rond en met kleine hengeltjes moet je die eruit zien te vissen. Een aanrader!!!! Neemt weinig plek in en geeft veel plezier. De serveersters van het restaurant lachten zich gek om het spelletje, dat hadden ze echt nog nooit gezien!

Heerlijk gegeten. Als voorgerecht een enorm bord antipasti en een pizza als hoofdgerecht. Ik had een aparte waarvan de ene helft gewoon was en de andere helft als Calzone (zo'n dichtgevouwen pizza). Geinig.
Ze hadden geen gewoon ijs, dus Yoer is met Emily nog hard gerend naar de supermarkt om haar blij te maken, zo kon ze bij ons aan tafel toch een ijsje eten. Was geen probleem voor het restaurant.

Na het eten hebben we zeker 2 uur in een cafe gezeten waar een band life leuke muziek speelde. Geen grotere fan dan onze Emily. Staat half op het podium te dansen en te zwaaien met haar armen. HELEMAAL BLIJ! Ze heeft zich gek gedanst en kwam ons steeds halen dat we mee moesten doen, haha. De mooiste zangeres vond Emily ook erg leuk. Dus in hun pauze even gedag gezegd en Emily liet haar liedje van Burung Kaka Tua op de I-Pod zien. Dat wilde ze ook wel, een microfoon vasthouden. Dus ze mocht meezingen na de pauze. En inderdaad speelde ze Burung Kaka Tua en ik met Emily op het podium microfoon in haar hand. Ze sloeg compleet dicht, durfde niet eens meer te kijken. Jammer, maar dat was wel een beetje veel aandacht ineens. De vlechten moesten ook uit, want de zangeressen hadden los lang haar. Haha, ze gaat vast iets doen waar ze een podium voor nodig heeft.?..

Toen het 22.30 uur was, was het wel echt tijd om naar bed te gaan.... en we stapten naar buiten toen begon het echt te stortregenen!!! HARD en VEEL! We realiseerde ons op dat moment dat we de grote plu bij het restaurant hadden laten liggen. Dat was niet zo ver, dus Yoer is met de kleine plu (die al half uit elkaar lag van de vorige buien) naar het restaurant gerend. Met zijn allen gegleden en gedreven naar huis, ondanks de paraplu's waren we flink nat. Even warm douchen en toen lekker slapen.

Moe en voldaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Emily

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 28345

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 14 Mei 2018

Op pad

11 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Mexico, zon, zee en burrito 's

02 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Azie, here we come again!

08 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Horen, Zien en Reizen! Maleisie 2009

Landen bezocht: