Bukit Merah, Bijgetankt en rondgerend - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu Bukit Merah, Bijgetankt en rondgerend - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu

Bukit Merah, Bijgetankt en rondgerend

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

31 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteren besloten om geen wekker te zetten. Emily mag slapen zolang ze wil en wij dus met haar mee. Dat beviel. Om 10.00 opgestaan!. Met de airco aan en verduisterende gordijnen heb je dan ook geen benul van de tijd. Alleen een enkele keer wakker geworden door het vreselijke geluid van de waterleiding hier. Die piept en knarst zodra iemand de waterkraan opent. En dat hoor je wel in het hele hotel, haha.

Het ontbijt was tot 10.30 zagen we, dus snel kleren aangeschoten (niet eens gewassen en tanden gepoetst), en naar de receptie gesneld om te vragen waar het ontbijt was. Bleek dat in het zelfde restaurant als waar we gisteren hadden ge'dineerd'. Daarvoor moesten we dus over het parkeerterrein in het gedruis van de mensen die kwamen voor de parken. Ik wist niet waar ik moest kijken, had echt net mijn ogen open, gaaaap. Maar goed, lekker ontbeten met een scrambelled egg, toast en croissant met jam en fruit. Emily kwam me halen want die had ook iets lekkers gezien bij het buffet. Dus ik helemaal blij. Bleek dat ze bij een ander balietje de taartjes en ijsjes had gezien die ze 3 seconden daarvoor hadden neergezet. "Nee schat, dat is niet voor het ontbijt." Daarna een ticket gekocht voor het Ecopark en het Oeran Oetang park. De boot ernaartoe zou een half uur later vertrekken. Dus we hebben ons snel wat opgefrist, spullen gepakt en naar de boot gelopen. Yoer was zijn fotolens vergeten, dus haalde die nog even snel. Hij kwam drijfnat weer terug. Het is hier warm! En enige inspanning maakt dat nog erger.

Op de boot naar de Oeran Oetangs. Daar aangekomen bleek dat het niet zo groot was als we dachten. Het was een lange kooi/tunnel waar je doorheen liep een stuk over het eiland. En dan liep je langs een enkele oeran oetang. Leuke beesten! Maar ze keken zeer lui en verveeld. We kregen gewoon zin om ernaast te gaan liggen. Lekker tegen ze aan, beetje relaxen en mensen kijken. Ze kregen nog wat fruit toegegooid, maar dat maakte ze niet actiever. Het leukste was dat ze achter glas 2 baby oeran oetangs hadden liggen, compleet met luier aan in een ledikant. Te schattig. Emily vond het ook enig. Bleef maar roepen: "Schone luier aan??".

Hierna naar het Ecopark met de boot. Bleek naast het restaurant te liggen. We hebben eerst even wat te drinken gehaald en eten voor de dieren. Voor Emily hadden ze alleen sojamelk. Yoer nam er een slokje van en gruwelde. Emily deed dat een uur later en gruwelde nog meer "Emily niet lekker!'. De dierenshow misten we net, maar toen iedereen daar zat, hebben wij rustig rondgelopen. Dieren, is altijd goed he voor ons. Ze hadden 2 reusachtige vissen zwemmen, veel andere vissen, allerlei aapjes, enorme krokodillen en slangen, een gafe loslopende leguaan, eekhoorntjes, konijnen, muisjes, cavia's, bambi's, geiten. Van alles. Die zakken eten waren ook goed besteed. Emily heeft die leguaan nog lekker zitten voeren. Echt niet bang. En wij maar waarschuwen, je weet maar nooit. Ze aaide hem nog net niet. Ik denk dat ze later iets gaat doen met beesten. Een ranger ofzo? Of een eigen assiel Pameel? We zijn ook nog in de skytrain geweest. Ik dacht dat dat electrisch was, maar je moest zelf trappen. Dat was minder, want Yoer moest trappen omdat ik met Emily voorin zat. En yoer was al doorweekt. " Bedankt Deb!". Na een lekker ijsje naar onze kamer gewandeld. Daar heeft Emily zeker 2 uur geslapen.

Daarna nog een klein uurtje in het zwembad gespeeld. Er was nu een Maleisisch gezin met een meisje van 3 jaar. Emily en dat meisje nog wat samen gespetterd en handjes vast gehouden. Daarna weer in de kleren en op naar het speelpark. Emily nog in de olifantjes die ronddraaiden en op en neer gingen en met mij in het treintje. Daarna weer in het restaurant aan het buffet. Hoera, ze hadden weer citroencake! Emily heeft goed van de spagetti gegeten en een kroepoekje als chipsje.
Morgenochtend vroeg om 7.30 uur gaan we met de taxi naar de trein. Dan nemen we om 9.00 uur de enige trein naar KL. Vanaf KL maken we dan nog een daguitstapje naar de Batu Caves en het olifantenopvangcentrum. We zien daar vast ook weer Nick en Beat die nu al in KL zijn. Ben benieuwd. Eerst maar eens inpakken en naar KL.

• 31 Juli 2009 - 10:18

Trudi:

Wauw, wat een avonturen weer! Ik ben ook reuze benieuwd naar de foto's, maar dat komt straks wel, als jullie weer terug zijn. kus en knuffels vanaf deze kant, Mam-oma Trudi

• 31 Juli 2009 - 11:14

Tamara:

Net even bijgelezen, balen dat het reizen even tegenzat maar jullie hebben evengoed leuke dingen gedaan en nog in de planning. Geniet ervan!!

Ik ben vandaag in Semporna aangekomen waar ik morgen begin met advanced duikcursus. Schijnt hier onder water nog mooier te zijn dan op de Perhentians dus ben benieuwd!!

• 01 Augustus 2009 - 10:38

Maikel En Mirjam:

Hallo vakantiegangers!!

Het aftellen is helaas begonnen voor jullie!! Of toch ook wel weer lekker om naar huis te gaan?

Wat hebben jullie weer veel gave dierenparken gezien!! Is weer wat anders dan de kinderboerderij...haha De woordenschat van Emily is behoorlijk uitgebreid met exotische dierennamen zo te horen!

Geniet er nog even van die laatste dagen. Enne...niet te veel kopen he anders moet je nog bijbetalen voor je bagage!)

Met onze kleine reus gaat het erg goed, zolang hij eten krijgt hoor je hem niet. Heel lief en tevreden mannetje! Kom hem maar snel bewonderen!!

Veel liefs M&M&D&V.

• 01 Augustus 2009 - 11:17

Marijke:

Lieve alle drie,

Wat fijn dat het goed gaat en dat Emily zich
    vermaakt. Maar als er maar dieren in de buurt
    zijn is het al gauw goed.
    Wat zullen jullie veel foto"s hebben gemaakt en veel te vertellen hebben.
    Iedere keer weer genieten wij van het reisverslag. Bij Mike
    zitten de dakkappellen
    erop het is fantastisch
    wat een ruimte echt riant.
    Vandaag zijn ze druk met
    het glas naar boven hijsen en de douchecabine.
    Je bent al bijna jarig
    he Deb bedenk wat leuks
    voor je verjaardag wij
    horen het wel.
    Dikke kus voor Emily wat
    zal het een feest zijn als
    we haar weer lekker kunnen
    knuffelen.
    Veel liefs, ook van Pa,
    Ma(rijke).

• 01 Augustus 2009 - 13:02

Trees:

Hallo wereldreizigers,
    Het is elke keer weer spannend wat jullie beleven. Bewondering heb ik voor Emily, zo'n kleintje en dan op reis.Ik ben heel benieuwd naar jullie foto's.
    Een hele goeie terugreis.
    groetjes ook van Chiel en Pieter

• 03 Augustus 2009 - 10:14

Viool:

Ha Deb en Yoer,
    Wat lekker weer die nieuwe blogs, liep er twee achter :-))
    Het weekend is voorbij gevlogen en jullie vakantie trouwens ook. Je bent bijna jarig Deb en dat betekent dat je gaat vliegen. Alvast goede reis gewenst!!!!
    x Viool

• 04 Augustus 2009 - 13:54

Trudi & Rob:

Lieve Deb, Yoer en Emily,
    morgen, 5 augustus, yoepi dan is "ons Deb" jarig! Voor ons nog even geen taart, wij gaan op jouw verjaardag jullie huis een beetje poetsen zodat het schoon en gezellig is als jullie donderdag EINDELIJK weer terug zijn. Het lijkt veel langer dan 4 weken.De volgende keer mag het wel iets korter hoor! Goeie reis, knuffel voor Emily, liefs en tot donderdag.
    Trudi en Rob