Central Market en China Town - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu Central Market en China Town - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu

Central Market en China Town

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

03 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanmorgen weer bijgeslapen. Ik had de wekker om 7.00 uur staan, maar die snel weer uitgeslagen. Als Emily wakker is, gaan we eruit. Om 10.00 gaan ontbijten. Ik had niet veel trek vanmorgen. We waren precies op tijd bij de Hop-On Hop-Off bushalte om nog mee te mogen. Ons ticket was geldig tot 12.00 uur en het was iets van 11.45. Blijft leuk die bus. Je ziet zo veel. Mam, nu begrijp ik waarom jullie daar altijd mee beginnen op een vakantie. We zijn uitgestapt bij de Central Market, net na China Town. Vroeger was de Central Market een echte markt, met vis, vlees, groente en fruit. Nu is het een grote locatie vol met kunst en souveniers. Groot genoeg om wel 1,5 uur rond te dwalen. Met Emily is het alleen lastig om tussen al die stalletjes te dwalen. Of de buggy past er niet tussendoor, of Emily loopt en gooit net niet een heel rek mooi breekbaars om, haaha. Dus beetje afgewisseld. Het was leuk, maar veels te duur. Yoer had er nog een fantastische helicopter gezien. Wellicht zijn souvenir? Die man had ook een pop die danste en muziek maakte. Emily heeft ook hier geloof ik een kwartier mee gedanst en gelopen. Aandoenlijk om te zien. Dat vonden ook de langslopende mensen. Toen ik Yoer en Emily even kwijt was vond ik ze bij de Fish Spa. Daar kan je met je handen of je voeten in een bak met visjes zitten. 5 RM voor een kwartier. Die knabbelen dan je dode huidcellen weg en dat is goed voor de bloedcirculatie. Emily zat dus fijn met haar voetjes in dat bad. Geweldig. Maar haar voeten waren zo schoon, dat ze niet echt aan haar zaten. Maar ze vond het al lang prachtig. Yoer moest ernaast komen zitten van haar. Dus ik heb ze gefilmd en gefotografeerd. Weer een hoogtepuntje. Toen ze klaar waren rende ze naar het andere bad waar de visjes groter waren en heeft ze lekker even met haar handen erin geplonst. Dat mocht. En daar wilden de visjes wel knabbelen.

Na de Central Market zijn we naar China Town gewandeld, naar de Jalan Petaling Street. Maar dit was zo'n smakeloze toeristische markt waar ze overal hetzelfde verkochten, dat we dat helaas erg vonden tegenvallen. Yoer heeft nog wel een fake portootje gescoord. Bij het Old China Cafe gelunchd (stond in de Lonely Planet). Was lekker en leuk adresje. Emily lag lekker te slapen. Toen ze wakker was maar weer eens een ijsje gehaald bij de Mac dit keer. Nog een klein stukje verder gewandeld, maar we vonden het mooi geweest. Het viel ons een beetje tegen. Misschien hebben we niet het echte China Town gezien? Maar ook niet gevonden.

Yoer vond het leuk om nog met de skytrain te gaan (OV in KL). Dus daarheen en een ticket gekocht. Was helaas maar 1 halte. We moesten overstappen op Central Market op de Mono Rail. Dat bleek dus helemaal buiten dat station te liggen. Wat betreft OV hebben ze het hier echt niet begrepen. Dus wij weer naar die monorail en weer een nieuw kaartje gekocht. De buggy weer vast in dat doorloopsysteem. Grrrrrr. Het was megadruk in de monorail. Bij de Bukit Bintang er weer uitgestapt. Daar zit ons hotel om de hoek. We liepen vanuit die halte zo het Sungei Wang Plaza shoppingcentre in. Hee, ook leuk! Waren we ook nog niet geweest. Je blijft je verbazen hoeveel enorme malls ze hier hebben. Het is echt overweldigend. Zo erg, dat ik er zelfs moe van wordt. je weet gewoon niet waar je moet beginnen en ik ben elke keer de weg kwijt.

Daar eerst maar eens zitten met koffie, jus d'orange, een koek en een appel voor Emily. Luier verschoond, nog even met Ronald Mac Donald op de foto (Emily jaagde gewoon alle moslima's in burka's even weg van die bank waar Ronald op zat!). Nog wat gekeken. Hee, hier hadden ze ook die helicopter, maar goedkoper. Die gaan we woensdag nog halen hoor! Maar jee, wat een enorme doos?! Daarna door naar een ander winkelcentrum waar we Nick en Beat ontmoeten om te eten. Beneden bij de verschillende eettentjes allemaal iets gehaald wat we lekker vonden en bij een Spaanse tent nog een biertje, Sangriaatje met olijven en stokbrood. Ik heb vandaag echt te veel gegeten! Pfoe. Toen was het genoeg en zijn we in bed gevallen. Dit nadat we nog even bij de hotelbalie onze excursie hadden geregeld voor morgen. Batu Caves en olifantencentrum met Nick en Beat voor een betere prijs dan zij kregen in hun hele duren hotel! Joepie.

• 04 Augustus 2009 - 13:55

Trudi En Rob:

Lieve Deb, Yoer en Emily,
    morgen, 5 augustus, yoepi dan is "ons Deb" jarig! Voor ons nog even geen taart, wij gaan op jouw verjaardag jullie huis een beetje poetsen zodat het schoon en gezellig is als jullie donderdag EINDELIJK weer terug zijn. Het lijkt veel langer dan 4 weken.De volgende keer mag het wel iets korter hoor! Goeie reis, knuffel voor Emily, liefs en tot donderdag.
    Trudi en Rob

• 04 Augustus 2009 - 18:22

Trees:

Gefeliciteerd met je verjaardag Debby.
    Een hele goede terugvlucht en wie weet tot gauw
    groetjes aan Yoeri en Emily