Home Sweet Home - met een kleine vertraging - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Emily - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - met een kleine vertraging - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Emily - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home - met een kleine vertraging

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

06 Augustus 2009 | Nederland, Schiphol

Jaja reizen is ook vakantie.
Maar als je vakantie er dan op zit, dan wil je gewoon lekker naar huis. En niet die onzin van vertragingen en gedoe.

Gisteravond om 23.00 het vliegtuig naar Amsterdam gepakt. Het zat overvol, dus naast ons stonden 2 gasten die 5 uur later gingen vliegen en 150 euro pp kregen omdat ze hun dubbel geboekte stoel afstonden. Hadden wij gelukkig geen last van. Toen we met de buggy bij het vliegtuig aankwamen, stond er precies 1 andere buggy. De stewardess zei dat er voor die van ons geen plek meer was??? Huh? Dus dat we die maar mee moesten nemen en zelf ergens in de bagagevakken moesten opbergen boven ons hoofd. Oke? Service? Gelukkig was er ergens achterin het vliegtuig nog ruimte in een bagagebak. Het zat overal zo vol dat de rest van onze handbagage over 3 bakken in het gangpad verspreid lag. We hadden prima plaatsen. Weer achter zo'n toilet/keukenunit. Wel iets minder ruimte dan op de heereis, maar prima. Het luchtbedje van Emily paste in elk geval. En ze heeft dan ook weer heerlijk geslapen aan onze voeten. Fijn! Vanmorgen kwamen we keurig op tijd aan. Het duurde erg lang voordat we het vliegtuig uit konden omdat ze al direct na het vliegtuig de paspoorten controleerden? En we hadden maar 1 uur overstaptijd naar Brussel..... MMMM. Maar goed, dat was ook met KLM, dus zou wel goed komen. Dus wij nog even snel luier verschoond en plasje gedaan. Toen snel naar de gate. Maar XXJO$%^T^M- GRRRRR daar stonden een partij rijen!!!

Gelukkig ontdekte Yoer de rij voor mensen die een hele korte instaptijd hadden. Dat was inderdaad een korte rij. Maar vraag me niet wat er aan de hand was? Het schoot echt niet op. Niets? De normale rijen gingen sneller? Yoer vroeg nog 2 keer of dat wel goed ging komen, onze vlucht zou over 30 minuten gaan. Ja, dat zou wel goed komen, was maar 10 minuten naar de gate lopen. Maar er gebeurde niets in onze 'snelle' rij. Iedereen zag je onrustig worden. Uiteindelijk is onze rij verplaatst naar een andere balie. Maar toen moesten we natuurlijk nog alle spullen door de scanner. Emily was bang en wilde haar I-Pod terug die op die band lag en piepte lekker. En wij voelde de tijd wegtikken. We hadden nog een flesje drank meegenomen uit Maleisie. En die werd in de hectiek ook nog even ingenomen. Mag niet he, invoeren van vloeistoffen!!!! ARRRRGH, maar dat hadden we daar op de luchthaven taxfree gekocht en in laten sealen. Oke, we weten niet alles, maar dit sloeg werkelijk alles. Ik was allang blij dat ik geen grote flessen parfum had ingeslagen.... Zucht
Toen rennen naar de gate. Maar het was niet waar, dat was ongeveer de allerlaatste. Ik heb geen conditie en van alle spanning liep ik ook niet harder. Yoer ging als een speer met Emily in de buggy voor me, haha. Maar goed, het moest zeker zo zijn, op de een of andere manier verbaasde het me niet eens meer... het vliegtuig naar Brussel was al weg!!!!!! En we waren er precies om 6.45. We zijn niet eens met naam omgeroepen! Ze wisten notabene dat we met een kleine reizen en van het KLM toestel kwamen uit Maleisie!! Ik heb 23 keer moeten slikken en ik zag het stoom uit mijn oren en neus komen. "Nee, ik ga niet schelden en huilen en tieren". Maar dat koste te veel moeite. Een kleine vervloeking heb ik er uitgegooid. Wat uiteraard niets opleverde. We waren overigens ook niet de enige. Zeker 6 anderen misten hem ook. Normaal zit je zelf zeker 10 minuten te wachten in je vliegtuig voordat ie vertrekt. En nu, goh, was ie zo op tijd dat ie niet meer kon wachten op de mensen uit het andere KLM toestel. En helemaal mooi, dat we natuurlijk eigenlijk gewoon op Schiphol eruit wilden en niet door naar Brussel. Maar dat scheelde zoveel geld. En die arme pa en ma zijn vanmorgen al om 5.00 uur in de auto gesprongen naar Brussel om ons op te halen. Wet van Murphy?? We moesten naar de KLM balie om onze vlucht om te laten boeken. Ze hadden wel tijd gehad (zeiden ze) om onze bagage uit het vliegtuig te halen, DUH! maar niet om even te wachten? Dus we kwamen daar, en er was geen begrip of medeleven voor ons ongenoegen. Ook al was de bagage uit het vliegtuig gehaald, we moesten met het volgende vliegtuig naar Brussel. We mochten zelfs nu niet onze spullen halen en naar huis. De dame van KLM zei dat we dan maar een ticket naar Amsterdam hadden moeten boeken. Ik heb een kwartier met mijn rug naar haar toegestaan. Ik ken mezelf zo niet. Maar als ik dat niet had gedaan, dan had ik vast hele onaardige en onbeleefde dingen gedaan (vul zelf maar in). Emily was gelukkig in slaap gevallen, zodat we nu even ongenegeerd pissed konden zijn. De KLM verschool zich achter het feit dat de douane gewoon niet snel genoeg was en niet genoeg mensen had staan. Nee dat is makkelijk. Yoer heeft net internet gechecked en dat schijnt erg vaak voor te komen, dat mensen een goedkopere vlucht via Duitsland of Belgie boeken met een korte overstaptijd, en dat vervolgens door te krappe tijd of douane of geen geduld KLM men hun vlucht mist. Helaas pindakaas. We kregen nog net geen klachtenformulier naar ons hoofd geslingerd van de KLM dame. Ze was echt onbeleefd. Terwijl een beetje begrip wel op zijn plaats was geweest. Te jammer! En het heeft schijnbaar geen enkele zin om een klacht in te dienen. nu zitten we onze tijd uit te zitten omdat we om 8.30 met de volgende vlucht naar Belgie gaan. Hebben pa en ma al heel veel koffie kunnen drinken daar... We zijn al ietsje afgekoeld, maar het is jammer dat je zo een vakantie eindigt na een lange reis.

Zo, Emily is wakker. We gaan maar eens een appelsapje scoren en naar de gate.

Doei

• 06 Augustus 2009 - 09:23

Monique:

GRRRRRR, kan mij voorstellen dat je staat te koken! En dat in deze hitte vandaag... Maar zoals je zegt, het levert niets op. Alsnog onze felicitaties met je verjaardag! Ik heb alleen undeliverable messages terug gekregen, dus dan via deze weg. Nou, lekker bijkomen thuis en gauw bij Vince kijken. Dus eigenlijk dubbel gefeliciteerd! Fijn dat wij op afstand met jullie mee mochten reizen, erg leuk om te volgen! Heel veel liefs en tot gauw, Monique.

• 06 Augustus 2009 - 14:29

Viool:

Belachelijk! Dit kun je niet menen. Wat een toestand, wat een frustratie. Nou laat het van je af glijden en kom ff lekker tot rust thuis.x

• 07 Augustus 2009 - 08:46

Melissa:

OHH MY GOD, Deb!!
    Wat een verhaal zeg....
    Dit klopt toch gewoon niet.....
    Dat hebben ze slecht geregeld en zeker dat die mevrouw van de balie zo onbeleefd was!!
    Ik had haar een knal voor haar kop gegeven hahaha
    Nou je kan in ieder geval zeggen dat jullie geen saaie vakantie hebben gehad ;)

Kuss xxx Melissa

P.S. de foto's zijn prachtig!!:D

• 07 Augustus 2009 - 08:55

Tamara:

Wat een drama... kan me voorstellen hoe enorm jullie hebben gebaald. Maar afgezien hiervan hebben jullie volgens mij een supertijd gehad, en daar gaat het om!!! Ik ben vanmorgen bij de orang utans in Sepilok geweest, probeer nu een jungletour te boeken met een bootje de kinabatangan rivier op. Hoop dat het lukt!