Sweet babygirl - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu Sweet babygirl - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu

Sweet babygirl

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

13 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jaja, als je het niet hebt gezien, dan geloof je het gewoon niet. Emily is echt een ware attractie. We blijven ons erover verbazen. Iedereen wil aan haar zitten. Volgens mij denken ze dat dat geluk brengt ofzo? Op de meest norse Maleise gezichten verschijnt een lach als onze kleine meid langskomt. En ze vraagt er soms gewoon om. Ze maakt overal een spelletje van. Als de aandacht even verslapt, dan kijkt ze echt om zich heen van... ' hee, waar is iedereen nou?'. Yoer vindt dat ze dat van mij heeft.... ik houdt wijs mijn mond, haha. Als we ergens nog een T-shirt kunnen laten maken, dan wordt dat er een met: Picture 1 dollar! Daar lopen we dan rustig mee binnen.

Melakka is een leuke stad. Relaxte sfeer en gemoedelijk. Gisteren, zondag, was het behoorlijk druk omdat het weekend was. Vandaag weer rustig.
Gisteravond zijn we over de avondmarkt in Jonkerstreet gewandeld. Druk, gezellig, veel te zien. Overal stalletjes met allerlei snuisterijen, onduidelijke hapjes en drankjes, tassen, Hello Kitty enz. Emily eerst even in de rugdrager (weer opzienbarend, een papa met zijn dochter op zijn rug??) en daarna Emily rondlopen. In een drankwinkeltje wat te drinken gehaald. Daar stond een klein Maleisisch meisje van een half jaar ouder dan Emily. Ze vonden elkaar erg interessant. Emily handjes vast houden en dansen. Zo lief.

We hebben nog een fantastische riksja genomen, compleet verlicht met muziek en allerlei bewegende dingen, die ons een rondje door de stad fietste. Echt een aanrader, helemaal met alle lichtjes 's avonds. Emily genoot er echt van en onze chauffeur ook, haha.

Hierna nog een hapje gaan eten bij de Geographer. Een leuke relaxte tent vlakbij ons hotel. Veel toeristen, maar beetje backpack niveau. Precies waar wij ons thuisvoelen. Emily een patatje. boterham, stukje kip en komkommer, verse appelsap. Zo stoppen we er wel wat in, haha. Wij wat rijst en ondertussen Emily weer met alle buren en waitresses op de foto. SMILE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We lagen laat op bed, maar niet erg.

Vanmorgen besloten we om niet vandaag al naar de Cameron Highlands door te reizen, maar morgen. Emily bleek toch wat last van verstopping te hebben. Dat was wel zielig. Dus daarmee rustig aan gedaan, veel laten drinken en bewegen. Ze was in een opgewekte stemming gelukkig. We hebben rustig ontbeten. Toast, boterhammen met boter en jam, jus d'orange, koffie, thee, witte bonen in tomatensaus, koffiebroodje. Een beetje van alles wat. We konden ook nog mie met ei nemen. Maar daar vonden we het iets te vroeg voor.

Daarna zijn we rond 11.30 naar het grote winkelcentrum (airco!) gewandeld. Hier hebben we eerst een bezoek gebracht aan een ENORME Carrefour supermarkt. Pakjes drinken, limonadesiroop, koekjes en wat lekkers aangeschaft. Daarna in het winkelcentrum op een bankje neergestreken met ons eten en 'rustig' gezeten. Dat rustig, was van korte duur, toen enkele scholieren (circa 8 jaar) Emily hadden ontdekt. In de hal waar we zaten draaiden ze lekker hard alle hits van Michael Jackson, dus wij wat meezingen en bewegen. Emily danste er lekker op los. En die meisjes dansten graag mee. Ze gingen helemaal los. Emily heeft haar longen uit haar lijf gerend en gedanst en uitgesloofd. We hebben er op een gegeven moment echt hardhandig een eind aan moeten maken, door zelf weg te gaan. Die kinderen bleven rustig nog een uurtje anders, haha.

Het is overigens zo dat hier waar je ook komt overal Michael Jackson wordt gedraaid. Het blijft een raar idee, dat zo'n wereldster zo jong is overleden. En als je dan al die fantastische hits hoort langskomen, dan realiseer je je eigenlijk pas wat een geweldige artiest het was. Toen ze 'Ben' draaiden, werd ik toch wel een beetje triest. Eigenlijk sneu, als je zo'n leven hebt gehad als Michael..

Emily heeft in het winkelcentrum lekker geslapen en Yoer heeft met haar bij de Starbucks gezeten. Kon ik mooi nog rond shoppen. Genoeg te zien, veel grote merken en nog meer onbekende. De prijzen zijn hier goedkoop. Niet spotgoedkoop, maar goedkoop. Vandaag voor Emily nog een leuke jurk voor 9 euro gekocht in de uitverkoop. Heeft papa Yoer uitgezocht.Zo'n lekker tuttige met bloemen, beetje Maxima style. Bij de Starbucks een warme chocomelk met slagroom gedronken. Tsja, het is hier maar rond de 32 graden, dan kan dat best, hihi. Lachen trouwens, de Maleisische jongen die me hielp heette Rueben??? En zijn collega Sebastiaan. Dat heeft te maken met de geschiedenis van Melakka. Vroeger zijn hier de nederlanders en engelsen geweest en die invloed merk je dus vandaag de dag nog met dit soort dingen. Geweldig.

Eind van de middag zijn we teruggelopen richting hotel. We hebben weer bij de Geographer gegeten rond 18.00. Gewoon eens een beetje op tijd. Emily patatjes, verse ananassap, een stukje kip van Yoer en Naanbrood van mij. En wij weer aan een rijstmaaltijd. Daarna naar het hotel terug. Emily weet het al precies. 'Gaan naar otel?' En ze zegt Melakka ook zo schattig. In de bus op weg hierheen, heeft ze het wel 50 keer gezegd, zo'n leuk woord vond ze het volgens mij. Of de mede-buspassagiers dit ook vonden weet ik niet?! We hebben in KL nog op de Indiase avondmarkt een Hello Kitty heliumballon voor Emily gekocht. Dat ding gaat dus overal mee naartoe!? Haha, Emily vind hem prachtig. Ik ben hem af en toe wel zat, zit altijd in de weg, haha. Maar het zal nog wel even duren, voordat die niet meer 'vliegt'.

In het hotel weer bij de vissen gaan kijken. Dat is een hoogtepunt. Vanmorgen mocht ze zelfs de vissen voeren met het personeel. En daarna lekker met zijn allen onder de koele douche. Dat was wel even nodig, plak plak. Emily vind de douche alleen sinds een paar weken een crime. Dus dat is brullen geblazen. Jammer. Daarna Emily in haar reisbedje gelegd en zelf ook even een oogje dicht gedaan. Nu zitten we in het internetkamertje van het hotel met de babyfoon jullie weer bij te praten over onze avonturen.

Morgen gaan we dan wel naar CH (Cameron Highlands). Het is wel een eindje rijden. Daarom hebben we besloten om dit met de taxi te doen. Anders moeten we overstappen op KL op het busstation en dat is een ramp met allerlei verdiepingen, bruggen ed. Met de hele zooi niet echt ontspannen. De taxi is wel duur, maar die keuze maken we. Ons volgende verhaal dus vanuit de hooglanden. Schijnt ook erg mooi te zijn.

Leuk dat jullie meelezen. We vinden het gezellig om jullie reacties te lezen. Tot snel en ook van ons liefs en dikke kus.

Yoer, Deb en Emily
PS: foto's volgen snel...

• 13 Juli 2009 - 18:04

Monique:

Hallo fam! Klinkt allemaal superrelaxed en als vakantie! Heerlijk! Gek idee dat jullie zo ver weg zitten... Pas maar goed op Emily! ;) Groetjes!!!!

• 13 Juli 2009 - 18:11

Pa:

bedankt voor het leuke verslag Debby. We vonden het jammer dat we niet thuis waren toen Yoeri belde.Wij geloven wel dat het een feestje is daar.Passen jullie goed op de kleine meid, leuk dat ze zo in de smaak valt daar en dat ze geniet van aandacht komt ook ons niet zo vreemd voor. Veel liefs van ons

• 13 Juli 2009 - 18:34

Marijke:

Lieve alledrie,
    Fijn dat het goed gaat met jullie. Jammer dat
    wij er niet waren toen Yoer belde. Maar wat een leuk verslag. Fijn dat het met Emily goed gaat
    en dat ze zich goed ver-
    maakt. Wat zal je genieten Deb van al die
    markten en snuisterijen.
    Jammer dat je rugzak zo gauw vol zit. Wij zijn
    benieuwd naar jullie verslag van de Cameron
    Highlands. Geniet je nog Yoer van je I-pod, zal wel he. Het weer is hier goed we hebben lekker
    buiten gegeten. We hadden
    het wel even willen zien hoor Emily dansend met
    die kinderen.Veel liefs van ons en heel veel reisplezier.
    Groetjes, Pa en Ma.

• 14 Juli 2009 - 07:57

Oma Uit De Lier!:

letterlijke tekst:
    Zeg maar dat ik het hartstikke leuk voor ze vind, dat ook die kleine meid zo lief is en de groetjes aan de familie. Goed oppassen hè!! Liefs Oma uit De Lier.

• 14 Juli 2009 - 08:06

Trudi:

JA Deb, Yoer heeft gelijk, dat heeft ze van jou......

Wat een heerlijke verhalen en wat fijn dat jullie zo genieten! En wij genieten weer van jullie verhalen. Ik hoop gauw wat foto's te zien van jullie hoor, ben reuze benieuwd. Hier gaat alles goed: het huis staat er nog, de tuin heeft genoeg regen gehad de afgelopen week en poes Noa slaapt nog steeds bij ons op bed.
    Liefs en knuffel voor jullie alle 3, Mam Trudi

• 14 Juli 2009 - 08:36

Aad:

fijn dag het goed gaat en leuk om jullie verhaal te lezen