Batavia - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Emily - WaarBenJij.nu Batavia - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Emily - WaarBenJij.nu

Batavia

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

05 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Ik was vroeg wakker vanmorgen en heb even mijn reisverslag bijgeschreven. 9.00 is de rest opgestaan en weer lekker ontbeten. Yoer had inmiddels Burung Kaka Tua op de I-Pod gevonden via internet en Emily vind het helemaal top. Dat is dus een succes. Emily's 'vriendin' van het hotel vond het filmpje van Yoer ook gaaf.

We zijn met de TransJakarta Express naar Kota gegaan. Een bus met airco, maar zo druk, dat we moesten staan met Emily als aap aan Yoers been en ik met heen en weer zwaaiende buggy, haha. Die buggy is hier natuurlijk net zo handig als lastig. Emily is moe vandaag. De bus is goedkoop. In Kota uitgestapt. Ik heb veel last van de warmte vandaag. Maakt me moe en dat is niet handig. Ik kijk niet goed uit in het verkeer en daarbij rijden ze ook nog links, dus werkt ook niet mee. Gelukkig niets gebeurd, maar handig is het niet. Alle musea blijken dicht op maandag. Niet gechecked. We gaan in cafe Batavia wat eten en drinken. Het is een oud pakhuis van de oude tijd, wat ze in een gaaf restaurant uit de oude tijd hebben gemaakt. Je ziet hier ook echt alle blanken binnenlopen. Het is hardstikke duur, maar je moet het gezien hebben. Voor Emily buiten een ijsje gehaald en wij een frisse salade gegeten.

Buiten op het plein hadden we wederom veel aandacht. Foto's maken van ons en Emily en weer zingen! We kwamen 2 jonge, blonde Nederlandse meiden tegen die natuurlijk ook heel veel aandacht kregen :-) O,o. Daarna verder gelopen langs oude huizen op weg naar een stukje China Town. Wat een drukte, overal mensen, toeterende auto's, brommers en wij er tussendoor (echt op cm!). Yoer is de held in deze hoor, ik loop er veel achteraan. Het duizelt me gewoon nog even, Emily vind haar buggy ook fijn als schuilplaats. We zorgen dat ze de hele dag door drinkt, want voor je het weet heb je weer een liter weggezweet. In ChinaTown ons vergaapt aan allerlei kleurrijke snoepjes, kruiden en medicijnen, slangen, houtwerk, en noem het maar. Er waren veel mensen mooie schilderijen aan het maken. Ogen tekort.

Met de express ook weer terug gegaan naar het centrum. Daar bij winkeltje wat drinken en snacks gekocht en toen het hotel in. Afspoelen, zwemmen en Yoer en Emily doen nu een dutje. We gaan zo eten en dan weer slapen. Eerst alleen nog even bekijken waar we morgen heen gaan en hoe. Denk Bogor. Wordt vervolgd!!

xx

• 05 Juli 2010 - 14:58

Vero:

Dat alle musea op maandag dicht zijn weet ik nog.
    We gingen toen ook naar het musea op maandag en dat was op mijn verjaardag. Vandaar dat ik het nog weet.
    Door jou schrijven herinner ik me ook weer een heleboel. Ik blijf je verhalen volgen!
    veel plezier.
    knuf Vero,

• 05 Juli 2010 - 19:32

Tamara:

Leuk te lezen dat jullie weer met Emily naar Azie gaan! Ik hoop dat jullie een geweldige vakantie gaan hebben! Dit jaar zullen we elkaar niet ontmoeten; ik vertrek zaterdag naar China. Heel veel plezier!!

• 05 Juli 2010 - 21:04

Trudi:

Fijn te horen dat de vlucht goed verlopen is en dat het goed gaat.
    Jammer dat alles zo duur is, maar jullie kunnen natuurlijk ook geld vragen voor het zingen, dansen en op de foto gaan...... je zou de eerste niet zijn!

Heel veel plezier, pas goed op elkaar en veel liefs, Trudi

• 07 Juli 2010 - 05:37

Marijke:

Lieve alle drie,

We hebben genoten Deb
    van je reisverslag!.
    Gaat het goed met jullie?
    Wij zijn benieuwd hoe h
    et met Emily"s arm gaat.
    Voor ons gaat het nu ook
    opschieten, we zijn er klaar voor!.
    En hebben er veel zin in.
    Veel liefs, dikke kus voor Emily wij zijn gister naar Drievliet geweest met Sterre. Cliff
    maakt het ook goed.

Groetjes, Pa en Ma.

• 07 Juli 2010 - 19:13

Lydia:

SawadeeKaa alle3 !
    Fijn dat jullie r zijn. Geniet van alle indrukken het eten en het mooie land en de aardige mensen.
    Hier alles top nog 1 weekje en dan gaan wij ook...kan niet wachten!Vandaag wezen varen met m n ouders(mooi weer) en net een kaart gekregen van Cliff uit Nisterode(mist ons wel maar heeft het wel naar z'n zin) tot mails maar weer.
    Groetjes van Mike Lydia en Sterre

• 07 Juli 2010 - 20:50

Maikel:

Hee vakantiegangers,

gelukkig is de reis goedgegaan (hoop ook dat het met Emily d'r arm weer goed gaat)en zo te lezen vervelen jullie je ook niet :)

wij vervelen ons ook niet hierzo met het oranjegevoel en hopelijk de zinkende woonboten in de grachten van Amsterdam volgende week.

ga maar lekker genieten van de vakantie en we lezen de spannende verhalen weer.

groeten M&M&D&V

• 09 Juli 2010 - 10:27

Leonie:

Pff wat een drukte overal en dan ook nog eens die warmte. Wat is een duik in een zwembad dan heerlijk. En je bed ook haha. Jullie nog heel veel plezier met z'n drie'tjes.

Gooi in je volgende verslag even een zinnetje over hoe't met Emily's arm gaat. Hopelijk heeft ze er weinig tot geen last meer van.

Groetjes uit zomers Nederland! Ook van Jeroen, Tom en Jesse.