Vlindertuin en theeplantage in Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu Vlindertuin en theeplantage in Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu

Vlindertuin en theeplantage in Cameron Highlands

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

16 Juli 2009 | Maleisië, Cameron Highlands

Gisteravond zijn we op een aantal plekken gaan informeren hoe we het beste naar Taman Negara (junglepark in Maleisie) konden reizen. We kregen overal verschillend advies. MMM handig. We dachten dat er wel een gewone bus heen zou gaan. Wij vragen bij het busstation, bleek dat niet zo te zijn. Alleen kleine 8-persoons busjes. De donkere vrouw die we daar aanspraken vloog op Emily af en wilde direct knuffelen. Emily vond het prima. Toen ik haar daarna weer vast had, wilde ze weer terug in de armen van die mevrouw, zo zoet! Die mevrouw van het busstation vroeg ons mee te lopen naar haar kantoor voor meer info. Wij er braaf achteraan. Moesten we een vaag leegstaand vies gebouw in, 2 verdiepingen naar boven en daar was ineens tussen alle afbraak een kantoortje van de busmaatschappij, en reisbureautje! Oke, niemand zou ons hier zoeken als we vermist zouden zijn :-) Maar goed, alle info verzameld. We hebben vroeg gegeten. We kregen op een groot bananenblad kikkererwten, soort spinaziegroente, wat kip (heet), kroepoek, rijst en een hele hete soep. Ik had trek, en alles was zo op (lang leve de kroepoek, HEET HEET!). Daarna nog even buiten gezeten bij ons hostel met de Nederlandse jongen met zijn vriendin.

Vanmorgen flink uitgeslapen, Emily had het ook nodig en wij ook. Rustig rond 11.00 ontbeten. Daarna de trip naar Taman Negara in optie genomen voor morgen bij het hostel. Maar de lol bleek van korte duur. We zijn de hele dag bezig geweest met internetten en bellen en via het tourist office. Er bleek nergens een kamer meer te krijgen, geen luxe en geen low-budget, NIETS! De weekenden zijn vreselijk voor de toeristische hoogtepunten en het blijkt ook nog eens vakantieperiode voor de arabieren te zijn. Dus heel druk en volgeboekt. Een tegenvaller dus. Dus de optie geannuleerd en nu zijn we druk aan het speculeren wat we gaan doen. Hier hebben we het inmiddels wel gezien en morgen gaan we verder naar? Waarschijnlijk richting Kota Bahru en dan door naar de Perhentian Islands. Maar een andere optie is naar Langkawi en dan naar de Perhentians. Wellicht wordt het het eerste. En dat we daarna naar Langkawi vliegen en daarna een auto huren om af te zakken naar KL.

Vanmiddag zijn we met Emily met de taxi naar de Butterfly Garden (vlindertuin) geweest. Het was erg klein, maar wel erg leuk. Ze hadden veel hele grote vlinders die we konden oppakken en goed konden fotograferen. Emily kreeg er een op haar borst, leuk! Daarnaast hadden ze een heleboel gafe insecten. Emily vond ze allemaal prachtig en interessant. Nergens bang van. We hadden geluk dat er een Nederlandse familie binnenkwam met reisleider. Daar zijn we bij aangesloten en die vertelde van alles en haalde de reuzen duizendpoot, kevers, wandelende takken, spinnen, schildpadden ed uit hun hok zodat we ze konden aaien, vasthouden en fotograferen. Top! Emily deinsde nergens voor achteruit. Hup aaien die beesten! Terwijl ik af en toe dacht ' IEUW! Heerlijk. Yoer heeft leuke foto's gemaa1kt volgens mij. Toen we daarna naar de theeplantages wilde, was het even een geregel. Er kwam geen taxi voorbij en niemand kon ons helpen. Uiteindelijk kon toch iemand een taxi bellen. Na een half uur wachten ingestapt en naar de BOH theeplantage gereden. Hehe eindelijk zagen we de mooie glooiende groene heuvels vol met theeplanten. Prachtig gezicht, heel rustgevend. Bij de theeplantage kwamen we onze buurman uit het hostel tegen toevallig, die met zijn zoon een excursie had geboekt. We hebben een rondje gelopen door de fabriek en het winkeltje en lekker even thee met taart genomen. Daarna nog wat foto's gemaakt en toen was het alweer sluitingstijd. Dit was eigenlijk te kort, had hier nog een uur kunnen rondkijken en zitten. In de taxi viel Emily om van de slaap. Ze vocht er nog even tegen, maar daarna viel ze letterlijk om. Nu ligt ze in haar veilige reisbedje te slapen en wij zijn ons plan aan het uitstippelen. Straks nog even wat eten en dan naar bed.

• 16 Juli 2009 - 14:20

Pa:

Yoer, formidabel zoals je ziet zijn we weer online.Maak Deb een kompliment over haar leuke reisverslagen. Veel plezier en goei reis verder.

• 18 Juli 2009 - 09:00

Vero:

Ik ben weer terug van een weekje weg geweest en dacht laat ik eerst lekker de verhalen van deb en Your lezen. Daar ben ik dus al een tijdje mee bezig. Heerlijke verhalen om te lezen.
    Veel plezier nog.
    knuf Vero

• 18 Juli 2009 - 10:35

Marijke:

Hi alledrie,

Leuk weer wat te horen
    van jullie en dat het goed gaat!.
    Je bent er goed in hoor Deb reisverslagen maken.
    Is het meegevallen gisteren
    met de val van Emily wat
    schrok ik. Maar gelukkig was ze toch nog aanspreekbaar.
    Leuk om jullie zo duidelijk te horen aan de tel.
    Trekken jullie al verder of blijven jullie nog even in dit gebied?
    Ik ben benieuwd naar jullie foto"s zal wel prachtig zijn. Yoer ik heb een laminator + snijder gekregen ben er zo blij mee.Het allerbeste veel reisplezier en liefs,
    Groeten ook van Pa,
    Ma.

• 18 Juli 2009 - 10:43

Marijke:

Lieve Emily,
    Opa en Oma denken veel aan je en willen je even
    via mama en papa een hele
    dikke knuffel geven.
    Heb je je speentje nog in je tasje zitten. Zijn er leuke kindertjes?.
    Opa en oma zijn naar het strand geweest met Sterre
    en Cliff, was heel leuk.
    Dikke kus lieve schat,