Na regen komt? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu Na regen komt? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu

Na regen komt?

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

28 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanacht heeft het echt flink ge-onweerd en geregend. Omdat de airco aanstond hoorden we er maar de helft van. Maar toen we vanmorgen om 8.30 wakker werden was het nog erg nat en druilerig en dat zou de hele dag zo blijven. Er zou alleen nog maar meer regen vallen! Goed dat we gisteren een heerlijke stranddag hadden ingepland. En weer lekker verbrand natuurlijk, stom. Zelfs Emily is wat boven haar billetjes verbrand. lekker in de aftersun en vandaag dus geen zon gezien.

We hadden al besloten dat we vandaag naar Underwater World wilden en wat wilde shoppen in de winkelcentra. Kwam dus goed uit. Eerst op bed gepicknickd met het eerste bruine brood wat we konden vinden met jam en jus d'orange en Emily melk met cornflakes en een stukje appel. Daarna met de taxi naar Underwater World, we waren er rond 10.15. Taxi helemaal blij, kreeg er commissie voor. En wij ons maar afvragen waarom die man in godsnaam helemaal mee ging naar binnen en ons zowat het entreepoortje induwde! Het was een forse entree van 7,50 euro pp. Maar het was ontzettend gaaf. We hebben ons er alledrie zeer vermaakt. Een grotere, uitgebreidere versie van degene in Kuala Lumpur. Hier hadden ze ook heel veel verschillende pinguins, echt te leuk. Helemaal Happy Feet hierzo. En de meest fantastische vissen, slangen, (er nog met een op de foto geweest, haha hoe toeristisch!), schildpadden, flamingo's, insecten, roggen, zeepaardjes en van allerlei andere fascinerende beesten. Lekker even onder de pannen geweest.

Daarna broodje gehaald en jogo voor Emily en in de zeikregen veel moeite moeten doen voor een taxi. Alles wat langsreed kwam of ging voor geboekte excursies. Uiteindelijk naar de Langkawi Fair Mall gegaan. Dat was vlakbij de ferry waar we met de veerboot waren aangekomen. Een erg leuk en afwisseld winkelcentrum met voor ieder wat wils. Yoer is eerst met Emily neergestreken in het kinderparadijs met glijbanen, springkussens, hobbelpaarden ed, zodat ik 'rustig' een rondje kon lopen. Toen ik even kwam kijken hoe het ging, zag ik Yoer met Emily voorbij komen op een reusachtige olifant waar je geld in moest gooien en die je dan kon besturen door het winkelcentrum. Zo grappig, ik kwam niet meer bij. Uiteraard ben ik zelf ook nog met Emily aan de beurt geweest! En Yoer filmen, ha.

We hebben allemaal wat leuks gescoord; Emily leuke nieuwe Adidas gympen en een jurkje (Ja, nog een!), Yoer een nieuwe zonnebril en ik een leuk jurkje en 2 t-shirts. Ik zal jullie wel uit de droom helpen dat alles goedkoper is hier, dat is het nauwelijks. En we zitten nu zelfs op een belastingvrij eiland! Eten is goedkoop, maar verder slinkt het budget goed. Nog even wat rijst gegeten, Emily vraagt nu zelfs een paar happen Hoera. Eerst moest ze er echt niets van weten. De I-pod draait nog steeds overuren. Dat is zijn geld meer dan waard geweest. Dat ding heeft eigenlijk nog meer bekijks dan Emily. Of eigenlijk is het de combinatie van Emily met de I-Pod die Pippi Langkous aan het kijken is. Wat een reacties en gezichten! Toen Emily in slaap was gevallen hebben we even wat gedronken en kon Yoer op zijn telefoon (zeer moeizaam) internet ontvangen. Ik probeerde nog wat bij te schrijven in mijn reisdagboekje, maar is onbegonnen werk. Zo ook het bijblijven hier. Het ontbreekt me vaak aan de tijd of gelegenheid of er is geen compu met internet in de buurt.

Uiteindelijk zijn we weer met de taxi naar ons huisje gegaan. ik schrok me dood toen ik in de taxi de tijd van 18.50 zag staan. JEE, we hebben het er nogal uitgehouden. Dat is dus ook vakantie. Alle taxi's hier vragen allemaal exact hetzelfde bedrag voor dezelfde ritten. Valt dus ook geen eer aan te behalen. Geen afdingmogelijkheid. Van ons huisje naar de stad is het 24 RM, 5 euro. Toen we weer op Pantai Cenang waren, nog wat winkels ingdoken. En in de supermarkt een heel klein potje pindakaas gevonden! We waren al voor de 4e keer langs een van de massagesalons gelopen, die zie je hier weer veel. Dus Yoer stelde voor allemaal wat te doen. Haha ik was verbaasd. Dat hebben we dus ook gedaan. Yoer een Thaise massage van 45 minuten en ik een voet, been, schouder en hand massage en Emily haar nagels werden voor het eerst gelakt, GEWELDIG! Yoer ging naar een andere kamer en ik en Emily naast elkaar in de stoel. Ze was al wel moe, dus bleef wat beter zitten, voor de zekerheid Pipi op schoot. Maar ze vond het ook wel reuze-interessant, ze zei ' MOOI!'. Roze nageltjes. Voeten en handen. Die dame die Emily mooi maakte, had er lol in, dus die lakte alles geloof ik drie keer, waardoor het uiteindelijk niet zo'n succes was. Emily had de eerste 20 minuten stil gezeten, maar daarna was het wel wat draaien, graaien ed. Tsja, toen was de nagellak nog niet droog. Ondertussen werd er wat aan mij geduwd en getrokken. Mijn dame was het zat en moe. Ze had er niet zo'n zin in helaas. Dus mijn ervaring was wat minder intens. Emily keek af en toe reuze verschrikt als ze me 'sloeg' of hard klopte op mijn rug. Dat vond ze wel een beetje eng en onaardig. Maar even uitgelegd dat dit niet slaan was, maar een massage. Ze had verbazingwekkend goed opgelet, want ik moest van Emily terug op mijn stoel en ze kroop achter me om op mijn rug te slaan en in mijn nek te aaien. Ik kwam niet meer bij. En ze deed het nog goed ook!

Daarna Emily lekker naar bed gebracht en Yoer op bed nog filmpje kijken met de I-Pod. Ik kon daarom weer ontsnappen naar een internetcafe. Dat viel niet mee. De eerste zat zo vol, daar was gewoon een rij wachtenden. En waar ik nu zit, is de hele boel niet vooruit te schoppen. Hij liep al 4 keer vast bij het openen van Hotmail en nu.nl.
Morgen verwachten ze nog steeds regen. Dat zou jammer zijn. We hadden een tochtje met de boot door de magroven willen maken waar dan Adelaars worden gevoerd. En we willen nog met een soort kabelbaan de berg op, zodat je een mooi uitzicht hebt over het eiland Langkawi. Wie weet huren we nog wel een dagje een auto hier. We twijfelen nog of we vanaf hier naar KL vliegen of weer een auto huren in Kuala Kedah en dan terugrijden naar Kl. Dat laatste omdat ik nog wat dingen wilde zien onderweg. We zien het wel. Nog een weekje en dan weer naar huis. We zijn hier echt zo ver weg van alles, dat de tijd en dagen langs ons heengaan. Maar we kunnen niet wachten om Vince te zien.

Welterusten!

  • 28 Juli 2009 - 16:43

    Marijke:

    Lieve Yoer, Deb en Emily,

    Wat een fantastisch reisverslag, knap hoor.
    En dat je er zoveel tijd
    aan besteed. Fijn, dat het goed gaat met jullie
    en Emily zich ook goed vermaakt!.
    Jammer dat er momenteel
    zoveel regen valt, maar
    jullie zullen binnenkort
    wel weer verkassen.
    Wij zijn een paar dagen
    naar een hotel geweest
    in Overijssel, hebben
    Judith en Cor en Thea en Pieter bezocht. Carolien
    en Harry hebben er een
    kleinzoon bij Sybren.
    Wat leuk dat jullie
    er een neefje bij hebben
    en wat een leuke naam Vince.
    Vandaag opgepast, Sterre en Cliff vinden het wel
    heel lang duren voordat
    Emily weer terug komt.
    Ze missen haar echt en wij ook hoor,geef haar
    een dikke knuffel van
    ons!. Veel liefs voor jullie en we bellen wel weer. Groetjes ook van Pa, Ma.

    (p.s. Wat leuk van haar
    gelakte nageltjes heb ik bij Sterre ook gedaan in
    de vakantie).

  • 28 Juli 2009 - 20:00

    Trudi:

    hoi lieverds! ik heb 2 foto's gemailed naar Yoeri en hoop dat ze nu wél aankomen.
    Wat een reizigers zijn jullie zeg! Zoveel indrukken, zoveel mensen en plaatsen. Maar we willen jullie wel weer graag terugzien, het lijkt veel langer dan 4 weken. knuffel van mij en Rob. Mam-oma Trudi

  • 29 Juli 2009 - 08:44

    Lydia:

    Hoi alledrie !
    even een berichtje uit Rijswijk.
    Ik heb nu ook vakantie, heeeerlijk en kan nog niet geloven dat we volgende week de zon gaan opzoeken ; 12 dagen naar Kusadasi. Mmmm ..
    we kunnen elkaar nog net even gedag zeggen: we vliegen om 19.45 uur. Cliff is herstellend van een vervelende ontsteking (koorts en veel hoesten) gaat nu wel beter met antibiotica
    Verder heeft Mike het erg druk ; werk en z'n hoofd loopt over van alles plannen : vrijdag gaat het dak eraf !
    Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben en dat alles goed gaat. Emily met d'r grote meidennagels een dikke kus en tot gauw

    Groetjes van Lydia en de femilie..
    ps Gefeliciteerd met jullie nieuwe neefje !!!

  • 30 Juli 2009 - 11:30

    Viola:

    Ha Deb en Yoer,
    Hoe is het met jullie? Hoef het eigenlijk niet meer te vragen. Zo leuk om de verhalen een paar keer per week te lezen. Ik ga morgen kennis maken met een gezin waar ik hopelijk mee ga zeilen. Dan begint voor mij de voorbereiding en voorpret! Caribbean here I come:-) Ik lunch met ze mee, da's wel gelijk zo handig want dan leer je elkaar pas echt een beetje kennen. Die I Pod ervaring van jullie is wel handig, kunnen jullie mij weer wat leren, want ik ben er nog steeds geen held in. Filmpjes en luisterboeken gaan dan zowieso mee op reis.

    Groetjes weer en ik laat jullie alles weten na morgen!

    Groetjes aan Emily van Vilola
    x

  • 31 Juli 2009 - 08:05

    Es En Rem:

    Regen, regen! Hier hebben ze pas regen. Die paar tropische druppeltjes in M.

    Leuk he dat underwater World. Ik kreeg al gelijk ruzie met een Moslimimaatje omdat die wilde voordringen. Nou dat zit er bij deze jongen niet in ;-))

    Cool die zeearenden. Was een hoogtepuntje. Die (jonge) beesten vreten zich rond aan de kip die de gidsen in het water gooien. Dat ze nog van die takken komen!

    Mooi avontuur tot nu toe. Valt me nog mee dat Yoer niet meer spullen is verloren. En even een opmerking over het opvoeden van jullie mooie dochter... je maakt er geen Breezer slxxx van hoor met die nagellak e.d. Ongehoord gewoon. ;))))

    Veel plezier en rij voorzichtig (dus links houden..)

    R and E

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emily

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 28356

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 14 Mei 2018

Op pad

11 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Mexico, zon, zee en burrito 's

02 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Azie, here we come again!

08 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Horen, Zien en Reizen! Maleisie 2009

Landen bezocht: