Verhuizing - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu Verhuizing - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Emily - WaarBenJij.nu

Verhuizing

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Emily

20 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanmorgen voelde ik me nog niet goed, brrr. Yoer is direct met Emily de zee in gedoken. Ik ben vrij lusteloos op het strand geploft. We hebben nog ontbeten, maar ik had nergens trek in en weinig energie. Ik heb ook geen poging gedaan om de zee in te gaan helaas. Alleen maar op mijn stoel gezeten en met Emily een tijd liggen slapen op het strand. Nick en Beat waren een rondje aan het doen op het andere strand om een betere locatie te zoeken. Toen die terugkwamen hadden ze een ander huisje geboekt bij Aure Bay en voor ons een optie genomen. We moesten wel binnen 2 uur beslissen. We vonden alles best, dus Beat en Nick gingen snel inpakken en erheen om ons huisje ook te bevestigen. Hij had een huisje op het strand en wij een in de achterliggende tuin. Maar wel met eigen badkamer. Wij hebben op het gemak ingepakt, ik ging niet zo hard. De taxiboot die Beat had geregeld kwam ons ook weer rond 16.00 uur ophalen. Goed geregeld. Toen we gingen afrekenen, vroeg de eigenaar van D'Lagoon hoe we dan van het strand weg wilde komen, we hadden geen boot besteld? Ja wel, maar niet bij hem. Beetje stug en onvriendelijk hier, zoals ik al schreef. Toen ik de gehuurde handdoeken kwam terugbrengen en vroeg waar ik ze moest leggen werd er wat gewezen, en niets gezegd. Jammer, het was een mooie plek, maar ontbrak erg aan kwaliteit en gastvrijheid.

We waren met nog geen 15 minuten varen op het andere strand. Veel fijner zand met minder koraal ertussen. Maar veel drukker en met een lelijke betonnen pier in het water. Er lagen ook heel veel bootjes vooraan in de zee. Waardoor het zwemmen een beetje raar voelde. Bijna alsof je in het haventje lag. Nick en Beat lagen al in het water en verwelkomden ons. Het winkeltje naast ons verblijf heeft een poes met kittens. Wat een geluk voor Emily. Het zijn net kleine lammetjes, ze springen op en over elkaar, je lacht je rot. Ons huisje stelde weinig voor. Een tweepersoonsbed met een klamboe en een houten terras met een klein tafeltje en 2 stoelen. Er zat in de badkamer niet eens een spiegel boven de wasbak. Overal in Maleisie mist ook een douchegordijn/scherm, lekker nat dus! Maar goed. Later bleken er ratten te zitten bij de buren! En toen ik na het zwemmen in de zee wilde douchen en er geen water uit de kraan kwam, was ik not amused! Ik haat dat! Yoer gaan vragen hoe dat zat.. Moesten we even 10 minuten wachten omdat ze water moesten pompen. Heb ik dat weer!

We hebben 's avonds gegeten in het restaurant wat uitkijkt op de zee. lekker groene curry gegeten, was goed. Daarna rustig teruggelopen en Emily op bed gelegd. Yoer is nog even op het gezellige terras van een van de restaurantjes gaan zitten met Nick en Beat. Toen Yoer later terugkwam, hebben we de babyfoon geinstalleerd en zijn we samen gegaan. Maar dat werkte niet zo best. Het stoorde teveel, dus Yoer is teruggegaan en ik heb nog een uurtje wat gedronken. Mijn maag is nog steeds niet helemaal oke. Gelukkig hou ik wel mijn eetlust. Toen ik vanavond naar de wc rende en de lamp aandeed, schrok ik me echt dood. Er rende van alles weg: dikke kevers, spinnen, een enorme kakkerlak Argh! Dit werkte beter dan Norit. Althans voor de eerste 2 uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emily

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 28356

Voorgaande reizen:

30 April 2018 - 14 Mei 2018

Op pad

11 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Mexico, zon, zee en burrito 's

02 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Azie, here we come again!

08 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Horen, Zien en Reizen! Maleisie 2009

Landen bezocht: